torsdag den 21. januar 2010

Markedsføring på Prisportalen Pribot.dk slår Google Adwords

Prisportalen Pribot.dk startede 2. Juni 2009, og tilbød forhandlere at annoncere deres varer gratis resten af året. Fra og med 1. januar 2010 tages der en pris på 1 krone pr klik ud til forhandleren, dog maksimalt 300 kroner pr måned. Forhandleren får altså aldrig en regning på mere end 300 kroner for at annoncere sine produkter på prisportalen, og det uanset hvor mange produkter han har, og uanset hvor mange klik han får.
Opnår forhandleren ikke 300 klik fakturerens han ikke, men klikkene føres videre til næste måned, så forhandleren får først en faktura så sart det samlede beløb rammer 300 kroner.
Endnu mere interessant er det nok for forhandlerne at vide at hvis de f.eks. opnår 300 klik tidligt i måneden - ja så er resten af måneden faktisk helt gratis for forhandleren.

Sådan faktureres det

1 måned får forhandleren 100 klik (Der faktureres o kroner)
2 måned får forhandleren 100 klik og har nu ialt 200 klik (Der faktureres 0 kroner)
3 måned opnår forhandleren 99 klik og har nu ialt 299 klik (Der faktureres 0 kroner
4 måned får forhandleren 1 klik den første dag i måneden og markeres nu til at blive klik han får fra det 300. klik og måneden ud er faktisk gratis.

Og regningen lyder så på 300 kroner

Prisen pr klik for en forhandler er således
En forhandler der får 300 klik om måneden betaler 1 krone pr klik
en forhandler der får 1000 klik om måneden betaler 33 øre pr klik
En forhandler der får 10.000 klik om måneden betler 3 øre pr klik

Jo mere populær Pribot bliver og jo flere varer en forhandler lægger op, des billigere bliver det altså pr klik. Her kan ikke engang Google Adwords følge med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar